یک راه حل ساده و عالی برای نمایش فایلها
1- به قسمت Run رفته و عبارت CMD را در آن تایپ کنید و کلید Enter را بزنید. (برای باز کردن Run کلید ترکیبی Start + RR را بزنید.)
2- پس از باز شدن CMD عبارت زیر را در آن بنویسید. توجه کنید دستور پایین برای حافظه ایست که به درایو f وصل شده است. در غیر این صورت نام درایو مورد نظرات را به جای ff جایگزین کنید.
                       attrib -s -h -r f:/*.* /s /d
3- کلید enter را فشار دهید و تا اجرا شدن دستور صبر کنید.(ممکن است این عملیات تا چند دقیقه طول بکشد.)

نکته: دقت داشته باشید بین Attrib و –h و –s حتما می بایست یک Space‌ یا بیشتر بزنید همچنین بین – و حروف h و S فاصله خالی وجود ندارد .
همچنین اگر تنها قصد دارید تا Folder خاصی را به حالت اولیه بازگردانید می توانید با درج نام Folder ، محدوده عملیات را تنها به همان Folder خاص محدود کنید . 

به طور مثال اگر قصد داشته باشیم تا یک فولدر با نام shahvar را که در درایو D قرار دارد از حالت مخفی خارج کنیم شکل دستور به شکل زیر است :
Attrib –h –s /d /s foldername

توضیح اینکه: دستور Attrib برای اختصاص دادن یا ندادن قابلیتهای سیستمی ، مخفی و آرشیو به فایلها در سیستم عامل DOS است . سوئیچ –h فایلها/فولدرها را از حالت hidden و سوئیچ –ss فالیها/فولدرها را از حالت سیستمی خارج می کند. سوئیچ /d دامنه عملیات را به دایرکتوری ها و سوئیچ /ss دامنه عملیات را به دایرکتوری های زیر شاخه اختصاص می دهد .