این روزها دیگر چندان عجیب نیست که لفظ OK را در حین گفتگو از مخاطبتان بشنوید. واقعیت این است که کاربرد OK  در محاوره، امروز تقریبا در تمام کشورهای دنیا کاملا رایج و عادی شده و استفاده از آن تنها به ایالات متحده و دیگر کشورهای انگلیسی زبان محدود نمانده است. اما برخی از ما گاهی اوقات کنجکاو می شویم که بدانیم OK یعنی چه و ریشه آن چیست و گاهی از دوستان و آشنایان و مدرسان زبان مطالبی در این مورد می شنویم. اما واقعیت مطلب چیست؟؟؟؟؟
در مورد ریشه OK و چگونگی پیدایش آن نظریه ها و حدس های مختلفی مطرح شده است. برخی ها این نظریه را مطرح کرده اند که اندرو جکسون، هفتمین رییس جمهور آمریکا، در نوشتن مهارت کافی نداشته و all correct را به شکل oll korrect نوشته بوده و OK از این رخداد شکل گرفته است.
بنا به یک نظریه دیگر، OK از نوعی سیستم شمارش نفرات در زمان جنگ جهانی دوم پیدا شد. در این سیستم شمارش، زمانی که تلفاتی داده نمی شد، می نوشتند 0k یا (zero killed) که به عبارتی یعنی همه چیز امن و امان است.
عده دیگری هم می گفتند OK کوته نوشت نام نوعی بیسکویت است که سربازان آمریکایی در زمان جنگ جهانی دوم استفاده می کردند. با وجودی که تمام این نظریه ها جالب بوده است، اما در نهایت نادرست از آب درآمد. چگونه؟
پژوهش های آلن واکر رید که استاد زبان انگلیسی در دانشگاه کلمبیا بود نادرستی تمام این نظریه ها را ثابت کرد. OK به صورت نوشتاری، نخستین بار در 23 مارس 1839 در روزنامه Boston Morning Post ظاهر شد و این روزنامه عمدا all correct را به صورت ok چاپ کرد.
علت این اشتباه عمدی هم این بود که در آن زمان تب استفاده از کوته نوشت ها بالا گرفته بود و در این کار حتی از نگارش اشتباه کلمات، کوته نوشت می ساختند چون جذاب تر به نظر می رسید. به عنوان مثال SP، کوته نوشت SmallPotatoes یا OFM کوته نوشت Our First Man، نمونه هایی از این موارد بودند که همگی فراموش شدند، اما بنا به دلایلی OK پایدار ماند.
یکی از این دلایل اتفاقی بود که در زمان رقابت انتخاباتی ون برن (Van Burren)، هشتمین رییس جمهور آمریکا افتاد. ون برن اهل Kinderhook نیویورک بود و مردم او را OldKinderhook یا OK می نامیدند. دور دوم رقابت انتخاباتی ون برن چنان داغ بود که نام او را بیش از گذشته سر زبانها انداخت. در همین زمان، یکی از مخالفان حزب دموکرات برای مخدوش کردن وجهه این حزب شایع کرد که اندرو جکسون - که حامی ون برن بود - به اشتباه all correct را به صورت oll korrect نوشته است.
این شایعه، اگر چه در دنیای سیاست بی اثر ماند اما در دنیای زبان، در کاربرد OK به جای all correct سهم خود را ادا کرد، به طوری که امروز OK در چهارگوشه دنیا جای خود را در زبان های مختلف باز کرده است.